ESTUDIS
Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement
El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:
3r de Primària (dels 8 als 9 anys)
4t de Primària (dels 9 als 10 anys)
És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.
Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.
La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.
En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumnat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament. A 3r de Primària introduïm la llengua francesa, sempre des d’una metodologia interactiva on la comunicació és la competència essencial.
A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.
A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.
Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES
Cicle Mitjà
Les Caramelles: cants de Pasqua i un homenatge a Montserrat
Ja ha arribat el moment que tant esperàvem els nens i nenes de 3r! Des de fa mesos, amb molta il·lusió i esforç, hem estat treballant per preparar aquestes Caramelles que aquests dies hem compartit amb tota l’escola i les nostres famílies. Les Caramelles són cançons...
5 Tallers per descobrir el nou tema de projectes
Quina olor tenen les espelmes? Quina cançó s’està taral·lejant? Estic tocant el pastor del pessebre sense mirar? La xocolata que m’he menjat és dolça o amarga? On està l’objecte de l’escola que veiem a la imatge? Aquestes són algunes de les preguntes que ens hem fet...
A la recerca del camí! Els alumnes de 3r ens orientem al Fòrum
Avui hem viscut una experiència emocionant al Parc del Fòrum! Els alumnes de 3r hem participat en una Cursa d’Orientació, una activitat educativa i divertida que ens ha permès posar a prova la nostra capacitat d’orientació mentre treballàvem en equip i resolíem...