ESTUDIS

Cicle Mitjà

En el Cicle Mitjà la lectura esdevé un mitjà de coneixement

El Cicle Mitjà de Primària comprèn 2 cursos:

E

3r de Primària (dels 8 als 9 anys)

E

4t de Primària (dels 9 als 10 anys)

És un cicle molt agraït per al docent ja que en aquestes edats s’estableix un equilibri ideal entre l’interès per l’aprenentatge i l’autonomia de treball.

Això fa que les eines que han anat adquirint en els cursos anteriors els serveixi per anar més enllà en l’aprofundiment i comencin a ser més conscients i responsables del seu propi aprenentatge.

E

La lectura individual i col.lectiva és font d’aquest enriquiment i per tal de treballar-la comencen a treballar tècniques d’estudi com els mapes conceptuals, els esquemes i els resums i el treball col.lectiu pren més força pel que fa a la interacció i regulació de cada grup de treball.

E

En el Cicle Mitjà apareix, per primera vegada el que en diem agrupaments flexibles. Consisteix en fer tres grups d’alumnes barrejats a partir dels dos grups-classe A i B, en les matèries troncals com llengües (catalana, castellana i anglès) i matemàtiques. D’aquesta manera el mestre de cada grup té menys alumnes i pot atendre millor les diferents individualitats i, a la vegada, el grup té més ocasions d’intervenir i aprofundir en la dinàmica de l’aula. Aquesta metodologia, demana un grau més elevat d’organització per part de l’alumnat ja que ha de desplaçar-se sovint per anar a l’aula corresponent i, també, de responsabilitat en la feina i en l’ús del material. D’aquí que la carpeta classificadora i l’agenda siguin eines bàsiques amb les que s’ha de familiaritzar de bon començament. A 3r de Primària introduïm la llengua francesa, sempre des d’una metodologia interactiva on la comunicació és la competència essencial.

E

A nivell de projectes, la música té un protagonisme destacat. A tercer es canten les caramelles i a quart s’inicien amb l’aprenentatge de la sardana i canten a l’Auditori de Barcelona en el projecte de la Cantània, compartit amb d’altres escoles.

E

A nivell de maduresa personal, els alumnes s’inicien en les reunions de classe on exposen aquells temes que, segons ells mateixos, els cal resoldre o millorar, sempre a partir del diàleg. La dinàmica de les reunions va evolucionant de tercer a quart de manera que són els propis nens i nenes qui, a través dels encarregats, dirigeixen la reunió i es comprometen en seguir les pautes pactades.

Aquest és l’equip de professors i tutors de Cicle Mitjà.

NOTICIES

Cicle Mitjà

Una exposició de fruits de tardor ben farcida

Una exposició de fruits de tardor ben farcida

Per celebrar la Castanyada, els nens i nenes de 3r ens hem encarregat de muntar una exposició amb els fruits de tardor que hem portat a l’escola. Hem après i repassat com es diuen i s’escriuen aquests fruits secs i carnosos i, també, les semblances i diferències que...

“Sam’s Café” theatre

“Sam’s Café” theatre

Aquest mes de maig, l’alumnat de 3r ha dut a terme la representació teatral en anglès de l'obra "Sam's Café". Vam començar llegint el llibre, i després, vam seguir practicant el vocabulari des de la seva interpretació.  L'obra "Sam's Café" ens narra la història d'un...

Manifest de convivència

Manifest de convivència

Els alumnes de 3r ja hem enllestit el nostre manifest de convivència. Després d’haver treballat i integrat el significat de la paraula convivència, hem pensat i posat en comú aquells aspectes que permeten que tothom es trobi el millor possible.  Hem plasmat les...






    Formulario Lateral
    close slider

      Contacta amb l'Escola Lurdes

      Omple aquest formulari i ens posarem en contacte amb tu el més aviat possible.






      Gestión de Cookies