L’any passat, el pessebre va tenir una acollida extraordinària, així que aquest any hem seguit apostant per muntar-lo a l’aparador de la botiga per tal que el pugueu gaudir a totes hores.

Volem remarcar el valuosíssim paper que té la biblioteca a l’Escola i fer conèixer l’itinerari lector a tota la comunitat educativa. Així doncs, ens vam plantejar, els pessebristes i els bibliotecaris, com teixir aquests dos pilars que tenim. Què farien els tres porquets si els poséssim al pessebre? On seria en Pinotxo? I l’Elmer? Amb aquestes elucubracions, vam engegar un projecte que ha volat fins a cada racó de l’escola per fer conèixer els personatges dels llibres que ens acompanyen des de petits. Personatges molt útils en l’aprenentatge de les llengües estrangeres pels més petits: l’Spot, la Maisy i la Froggy, per P3, P4 i P5. També hi podreu trobar personatges familiars com l’Astèrix i l’Obèlix, Don Quixot i Sancho Panza, els tres bandits i, la nostra estimadíssima colla del Follet Valent.

De P3 a 6è, tots els infants de l’escola hi ha participat activament, cadascú segons el que pot aportar: A P3 fan pedretes i troncs amb fang; a P4, en canvi, amb el fang fan els troncs d’arbres les branques dels quals són plantes i arbustos aromàtics. A P5 preparen i pinten els faldons que tapen les potes de les taules del pessebre. Allà hi ha enganxat les portades dels contes, els personatges dels quals, podeu buscar en les escenes del pessebre. Els de primer han pintat el cel i elaborat les estrelles que el guarneixen; els de segon han elaborat amb fang els animalons (porcs, gallines i ovelles, a més dels rosegadors d’Hamelín i la torre dels músics de Bremen). A tercer han convertit caixes de medicament en casetes literàries d’acord amb la temàtica del pessebre i a quart han elaborat les figures dels pastors, i personatges que van a l’establia. Els alumnes de cinquè han elaborat els personatges dels contes, a veure si els reconeixeu! I els grans de sisè, aquest any per primera vegada, han unit la tasca del Pessebre amb el projecte de l’energia del primer trimestre. D’aquí n’han sortit tot d’edificis en moviment o llocs il·luminats que han construït del no-res, buscant materials per l’aula de pretecnologia.

Aquest any, a més, hi hem incorporat l’infern ja que, per nadal, els alumnes de sisè ens estan preparant una obra de teatre musical on hi surten dimonis escuats, pastors entabanats i àngels preocupats per tot un sarau teatral que us encantarà.