Els pastorets del s. XXI

Abans de vacances, els alumnes de 6è de la nostra Escola van representar l’obra de teatre “Els pastorets del s. XXI”. Volem aprofitar el gran treball que van fer per mostrar aquesta obra al barri amb un objectiu solidari. Així doncs, hem representat de nou aquesta obra el dissabte dia 14 de gener a les 11.00h a la Sala d’actes de l’Escola.

Aquest acte forma part del nostre Projecte de Convivència d’enguany que porta per lema “Ajudar a l’altre és ajudar-te a tu mateix”. Serveix per recaptar fons que van destinats a l’organització PROACTIVA OPEN ARMS.

[huge_it_slider id=”131″]

Els alumnes de 6è hem sortit pels voltants de l’escola per repartir i enganxar cartells de l’obra solidària “Els pastorets del S.XXI”.

[huge_it_slider id=”132″]

14 de gener de 2017. Solidaritat amb el drama dels refugiats

Tot i ser un dels matins més freds d’aquest hivern, dissabte 14 de gener, a les 11h, la sala d’actes-teatre de l’Escola Lurdes és va omplir de gom a gom, amb 320 persones, per assistir a l’obra de teatre solidària “Els pastorets del segle XXI”.

La representació teatral, oberta no només a l’escola sinó al barri en general, va ser interpretada per l’alumnat de 6è de primària, i tenia un objectiu ben clar, recaptar donatius per a l’ONGProactiva Open Arms, la principal missió de la qual és rescatar del mar als refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa.

Clara Ripoll, mestra de l’escola, apuntava davant el públic assistent que “el projecte de convivència que l’escola està treballant enguany és molt signiifacatiu, ja que es tracta d’un projecte que va lligat a la solidaritat dels refugiats i vol posar el seu granet de sorra per ajudar a les persones que pateixen”.

Tot i que l’entrada era gratuïta tothom qui va voler va poder fer la seva aportació solidària, i gràcies a la col·laboració dels assistents -comunitat educativa, exalumnes i gent del barri en general – es van recaptar 1.645 €, quantitat que es farà arribar a ProactivaOpen Arms.

17.01.2017 Resultat matemàtic de l’anàlisi del teatre

Avui hem fet la classe de Matemàtica a partir de les dades que hem recollit del teatre solidari que nosaltres els alumnes de 6è hem fet el dissabte.

Que hem fet? Recollida de dades, càlcul de percentatges, mitjana dels diners recollits… i una reflexió sobre les nostres vivències i sobre l’anàlisi fet.

Públic:  320 persones

Aforament: 295 llocs

Vam haver d’habilitat el cor que ara és una petita capella  pels ex alumnes

10% dels 320 eren gent de fora de l’escola, el càlcul  320 x10 / 100 =32 persones de fora

15% dels 320 eren ex alumnes o sigui 320 x 15/100 = 48 ex alumnes

En total el 25% de 320 eren de fora de l’escola  o sigui 320 x 25 /100 = 80 persones

75% eren de l’escola: pare, avis, alumnes  que corresponen a 320 x 75 = 240 persones

La Recaptació ha estat de   1.647 €

Hem calculat la donació mitja i ha estat de 5,14 € per persona

Conclusió:

El projecte del teatre per ajudar als refugiats ha estat un èxit.

• Va venir molta gent
  • El teatre va agradar molt
  • El públic va ser molt generós i van donar molts diners.
  • Com alumnes estem orgullosos dels resultats obtinguts i sobretot de l’aprenentatge que hem fet. Tota la feina feta ens ha unit i ens ha demostrat que junts (nens, pares, mestres…) podem fer coses molt grans.
  • Hem gaudit molt al llarg d’aquests dies.