Enguany els alumnes de cinquè de Primària han començat a familiaritzar-se amb la robòtica amb l’objectiu d’observar, manipular, construir i comprovar, a través del joc, els diferents reptes que se’ls planteja. Treballar d’aquesta manera permet que els infants potenciïn les habilitats cognitives, físiques, creatives, socials i emocionals.
El concepte hands on learning acompanya les diferents sessions de robòtica. Les mans dels infants saben molt més dels que ens pensem i, al mateix temps, se’ls dóna l’oportunitat de provar de manera més autònoma quelcom que ells pensen. Construir i programar robots els proporciona motivació, seguretat i un sentit d’assoliment que els permetrà seguir treballant i descobrir futures vocacions.
Els infants compten amb la resta de membres del seu grup, ja que treballen en equip. En aquest cas, cadascú d’aquests adopta un rol concret. En tenim tres: seleccionar les peces que se’ns demana, col·locar-les i comprovar que s’han col·locat correctament i, per tant, es pot passar al següent pas. És un bon moment per enriquir-se dels altres i amb els altres. A més poden observar el resultat de les seves programacions i enllaçar els seus coneixements amb la forma de concebre el món real.
Això només ha fet que començar!
Comentaris recents