L’AFA de l’escola ha organitzat una trobada amb les famílies per pensar mesures que visibilitzin la problemàtica i disminueixin les conseqüències de la mala qualitat de l’aire.

L’AFA ha fet una crida a les famílies per demanar-los compromís amb els temes mediambientals i els ha demanat col·laboració per pensar propostes que es puguin dur a terme aquest curs. Algunes de les primeres idees, que han sorgit en una reunió celebrada dijous a la tarda, són fer talls de trànsit per protestar, enganxar adhesius als vehicles mal aparcats o instal·lar un jardí vertical. Tot són idees que han aplicat escoles del col·lectiu Eixample Respira, el model que volen seguir.

L’Escola Lurdes fa anys que està sensibilitzada amb el problema de la contaminació. Hem participat en diversos programes per conscienciar els alumnes de la importància de dur a terme pràctiques respectuoses amb el medi ambient i forma part del programa ‘Escoles més sostenibles’. A més, fa un any vam estrenar un camí escolar, per potenciar que els alumnes vinguin a l’escola caminant i de forma segura i autònoma. També, la direcció del centre està en contacte amb l’Ajuntament per buscar la manera de pacificar la zona.