US APROPEM EL PESSEBRE

Donat que quest any no hem pogut compartir amb vosaltres presencialment el nostre Pessebre, us volem obrir aquesta finestra per mostrar-vos-el. L’hem repartit en quatre escenaris diferents de l’escola per tal que estigués més present per tots els alumnes.

A l’entrada tenim el Diorama confinat. Hem volgut fer un homenatge a tots aquells que, tot i la situació de pandèmia, han tingut cura d’altres: mestres, sanitaris, pares novells, veïns que col·laboren, treballadors de repartiment de paquets, i també, aquells que van amenitzar el confinament. És per això que hi surten els Stay Homas a dalt de tot de l’edifici.

Anem cap a l’escala i trobem els Reis. Els reis vénen creuant el desert sobre camells i pujant l’escala.

Un cop som al 1r pis, sota l’escala, veiem el Naixement amb pagesos i grangers. És el Pessebre tradicional on us divertireu fixant-vos en cada un dels personatges i imaginant què fa allà.

I si finalment anem cap a secretaria trobarem l’Anunciata. L’àngel anuncia als pastors, reunits a la vora del foc cantant i fent música, dormint, tenint cura del ramat, bevent o caçant que Déu ha nascut i s’ha fet infant en una cova. Hi ha també el caganer amagat, a veure si el trobeu.

Com cada any, aquest Pessebre ha estat elaborat per TOTS els alumnes de l’escola. L’elaboració s’ha repartit de la següent manera:

Parvulari: P3 pedretes del riu i del camí, P4 arbres i palmeres i P5 faldons amb pastors i àngels

Cicle Inicial: 1r faldó edificis piràmides i jeroglífics d’Egipte i 2n tots els cels, àngels, estrelles i lluna

Cicle Mitjà: 3r cases de cartró i tela i 4t animals i hortalisses

Cicle Superior: 5è figures de fang del pessebre (personatges del poema de Nadal: la dona que renta, la vella que fila, el brau caçador…) i 6è figures de fang del pessebre (figures de les escenes principals: naixements, reis, àngels/ sanitaris, mestres, Stay Homas i confinats)