EL PROJECTE DE CONVIVÈNCIA 2016-2017

Solidaritat amb el drama dels refugiats

24.01.2017 L’Escola Lurdes a l’entrega de Medalles de la Fundació Internacional Olof Palme

L’alcaldessa de Barcelona, la Sra. Ada Colau, ens va convidar a la XIII entrega de Medalles de la Fundació Internacional Olof Palme al Sr. Jan Eliasson, vicesecretari general de Nacions Unides, i a Proactiva Open Arms. Va tenir lloc al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona i, per part de l’Escola, hi van assistir la Sra. Mireia Trias, directora, i el Dídac Martínez, delegat de curs de 6è. Va ser un acte molt emotiu i va reforçar els valors que estem treballant des del Projecte de Convivència de l’Escola.

Aquí teniu l’escrit que ha fet en Dídac sobre la seva experiència d’aquell dia.

Dídac Martínez Pagerols

Delegat de 6è

Ahir dia 24 de gener vaig tenir l’honor d’anar amb la directora de l’Escola al Saló de Cent de l’Ajuntament de Barcelona.

Allà s’anaven a entregar unes medalles a dos representants de Proactiva Open Arms i al Sr. Jan Eliasson, vicesecretari general de les Nacions Unides.

Primer l’alcaldessa, Ada Colau, va fer un discurs sobre els refugiats i el que feia l’Olof Palme. En resum deia que ens hauríem de sentir privilegiats de ser on som i viure com estem vivint i que hauríem d’ajudar més als refugiats.

Després, li va donar la paraula a la Presidenta de la Fundació Internacional Olof Palme que va donar una explicació de a què es dedicaven i la seva història. Tot seguit l’alcaldessa va començar l’entrega de medalles: primer li va donar als representants de Proactiva una medalla i juntament amb un discurs breu d’agraïment es van retirar.

Aleshores van entregar la medalla al Sr. Jan Eliasson. Li van donar la paraula perquè fes el seu discurs.

Llavors va reprendre la paraula l’alcaldessa per fer un tancament de l’acte.

En acabar l’acte ens vam acostar a l’Óscar i al Gerard, que eren els representants de Proactiva Open Arms, per entregar-li el full de l’obra amb totes les firmes de tots els companys i companyes de 6è.

I així va acabar l’acte, a mi se’m va fer curt. L’Óscar i el Gerard semblaven persones molt properes i convençudes del que estaven fent.

Crec que serà d’aquelles coses que no s’obliden. Va ser una experiència que probablement no tornaré a tenir.

14 de gener de 2017.  L’Escola Ntra. Sra. de Lurdes es solidaritza amb el drama dels refugiats

Tot i ser un dels matins més freds d’aquest hivern, dissabte 14 de gener, a les 11h, la sala d’actes-teatre de l’Escola Lurdes és va omplir de gom a gom, amb 320 persones, per assistir a l’obra de teatre solidària “Els pastorets del segle XXI”.

La representació teatral, oberta no només a l’escola sinó al barri en general, va ser interpretada per l’alumnat de 6è de primària, i tenia un objectiu ben clar, recaptar donatius per a l’ONGProactiva Open Arms, la principal missió de la qual és rescatar del mar als refugiats que arriben a Europa fugint de conflictes bèl·lics, persecució o pobresa.

Clara Ripoll, mestra de l’escola, apuntava davant el públic assistent que “el projecte de convivència que l’escola està treballant enguany és molt signiificatiu, ja que es tracta d’un projecte que va lligat a la solidaritat dels refugiats i vol posar el seu granet de sorra per ajudar a les persones que pateixen”.

Tot i que l’entrada era gratuïta tothom qui va voler va poder fer la seva aportació solidària, i gràcies a la col·laboració dels assistents -comunitat educativa, exalumnes i gent del barri en general – es van recaptar 1.645 €, quantitat que es farà arribar a ProactivaOpen Arms.

[huge_it_slider id=”133″]

[huge_it_slider id=”131″]

EL MONOGRÀFIC DEL CURS 2015-2016

Art, natura i geometria

Amb el monogràfic del curs 2015- 2016 aprenem els conceptes de la geometria en relació amb l’art i la natura.

Els nens i nenes busquem elements de la natura relacionats amb l’art i apliquem aspectes matemàtics i científics que identifiquen patrons i simetries. Calculem les proporcions, els angles; observem els colors, les formes i els  volums; Juguem amb les llums i les ombres i practiquem diferents tècniques artístiques (abstracció, surrealisme, collage, pop art) tal i com ho han fet pintors, arquitectes i escultors de tots els temps.

Treballem en totes les assignatures i cursos: a les classes de dibuix, informàtica, pretecnologia, matemàtiques, durant les sortides i excursions, en les disfresses de Carnestoltes, als teatres, amb les fotografies del projectes de sisè…

Exposició del monogràfic Art, Natura i Geometria

PROJECTE DE CONVIVÈNCIA

Som llavors d’una nova Terra!

[huge_it_slider id=”15″]

3R NIVELL