EL COR DELS INFANTS

Connecta’t des del cor és el lema d’aquest any de totes les escoles Filipenses. I quin lema més fantàstic per tirar endavant aquest any feixuc! Com més feixuc se’ns presenta, més lleuger l’hem de presentar als infants, com el cor que hem fet entre tots.

Aquest any volíem que les famílies, que no podeu entrar físicament a l’escola, hi entréssiu amb l’obra artística que fem tots cada any. Havíem de ser-hi tots. Des del cor surten dues cintes amb les mans decorades artísticament per alumnes i famílies. Totes connectades. Juntes aconsegueixen arribar fins al capdamunt de tot de l’escola.

Acollir tothom és un dels motius fundacionals de l’escola, i aquesta vegada no us podem acollir deixant-vos entrar, com hem fet sempre. Aquest any ho fem sortint nosaltres, tots, exposant a l’exterior l’obra on podeu trobar les lletres inicials de tots els infants de l’escola. Busqueu-les!

De la mà dels alumnes heu aconseguit el que la pandèmia ens impedeix. Gràcies a les mans petites (i no tan petites) dels vostres fills, sou dins l’escola, recorrent escales i passadissos.

Per poder dur a terme la representació de tot això hem volgut que l’obra agafés la forma que el gran artista català Jaume Plensa ha utilitzat tant: les lletres. El cor està fet de les inicials dels infants, com alguna de les seves obres coberta o feta de lletres, nombres o notes. També, com en la seva escultura on hi ha escrita la Declaració dels drets Humans en una cortina de lletres enfilades, les mans de nens i famílies són enfilades en cintes per unir-se les unes amb les altres.

Perquè potser no és un dret humà això de que les famílies participin activament en l’escola i s’arremanguin en la tasca educativa que hi fem, però per a nosaltres és una necessitat vital intrínseca com a escola. I, com a mestres, us agraïm que us hi hagueu implicat així. Els vostres fills, us ho assegurem, estan orgullosos de trobar la mà de la seva família quan hi passa pel davant.