LA FESTA DE LA MERCÈ

Aquesta ha estat una setmana plena d’emocions. Tots els cursos hem preparat amb molta cura i gatzara la nostra actuació per celebrar la Festa Major de Barcelona.

El dia més esperat ha arribat carregat d’alegria i empenta. Quina sort que hem tingut de poder tornar a celebrar la Festa Major tots junts. Quin goig feia veure tots els cursos, des dels més petits als més grans, al pati de le palmeres gaudint de la feina feta pels seus companys.

La festa ha començat ben aviat amb una cercavila per tota l’escola amenitzada pels alumnes de 2n. Vestits amb colors molt vius i amb unes maraques molt ben fetes, ens han cantat la popular cançó Festa Major de la Trinca. Tothom els ha acompanyat cantant i picant de mans. Un cop han arribat al pati, com que ja hi érem tots, han cantat i ballat amb els capgrossos i els gegants, que un any més han presidit la festa amb gran elegància.

Un cop han acabat, hem buscat la calma per poder gaudir de la representació de la llegenda de la Mercè. Els alumnes de 3r han actuat molt bé i anaven vestits de manera molt adient al personatge que representaven. Ens han recordat que en temps de Jaume I, els consellers Pere Nolasc i Raimon de Penyafort, van tenir el mateix somni on la Mare de Déu els demanava que es fessin “mercè” dels captius catalans que estaven en terres dels sarraïns. Així que van fundar l’Ordre de la Mare de Déu de la Mercè (monjos mercedaris que es canviarien pels presoners en cas de no poder ser comprats). Davant d’aquest acte de generositat immensa, la ciutat celebra amb alegria aquells fets en honor a la Mare de Déu de la Mercè, patrona de Barcelona.

Un cop acabada la representació de la llegenda de la Mercè, han entrat a la festa els alumnes de 1r per fer-nos vibrar amb el correfoc. Al so de la música i dels petards,  han ballat ensenyant les seves boniques torxes vermelles.

Després ha estat el torn dels més alts de la festa. Un grup de nois i noies de 6è han entrat al pati amb unes xanques altíssimes i anaven vestits amb unes robes molt divertides. Eren molt simpàtics perquè malgrat la seva alçada, s’esforçaven per saludar-nos picant-nos les mans. També ens han fet uns balls molt complicats. Tenien molt ben estudiada la coreografia.

Quan han acabat, ha estat el torn de les tradicionals havaneres. Els alumnes de quart, pujats sobre unes barques i vestits amb unes samarretes de ratlles blanques i blaves, ens han cantant diverses havaneres precioses, però la més emocionant ha estat quan han cantat “La bella Lola”. Tots els que teníem un mocador els hem acompanyat cantant i movent el mocador. Tot escoltant-los se’ns posava la pell de gallina.

Després ha estat el torn dels alumnes de 6è. Han fet unes  construccions de caire gimnàstic i acrobàtic. Les estructures que han fet eren arriscades composicions humanes de gran espectacularitat. El moment més emotiu ha estat quan han pogut fer voleiar la senyera al damunt de tot de l’estructura.

I per acabar la festa, els alumnes de 5è han fet ballar un altre cop els gegants, els capgrossos, la cuca i la cuqueta. No us podeu imaginar quin coordinació, quina elegància i quina ballaruga que ens han fet!

A la festa també hi han assistit tots els alumnes d’infantil vesits amb les seves millor gales. Els alumnes de P5 portaven barret, els de P4 un llacet al coll i els de P3 una bonica corona. Els més petits al principi estaven una mica esporuguit, però ben aviat han pogut gaudir de la festa com els que més.

La festa ens ha permès començar un nou curs amb un gran entusiasme, amb molt color i amb el que és més important, un gran sentiment d’orgull cap a la feina ben feta,  a les nostres costums i arrels.