Dimecres 23 de maig, ens trobàvem els membres del Grup de Reflexió per concloure el curs 2023-24. Una cloenda especial. En aquesta ocasió, al pati de Lincoln. Cadires en cercle, ikabana al centre i quatre racons inspiradors que anunciaven moments de serenor conscient. A la part ajardinada, punts de llum i, per sostre, el creuament de dues cintes plenes de guirnaldes. Una cloenda emotiva. Celebràvem els vint anys de l’existència del Grup de Reflexió. Molt de goig. I, en aquesta darrera sessió d’enguany, vam compartir opinions i parès sobre Com vivim les celebracions. Quin dia més encertat per parlar-ne. Des d’aquestes quatre línies un agraïment pletòric a totes les persones que han fet i fan possible la vida del grup i, en particular, a la Comunitat de religioses responsables d’un Projecte Educatiu tan humà, profund i tan nostre.

El Grup de Reflexió va néixer durant el curs acadèmic 2002-2003. Es va veure la necessitat de donar temps i espai a les famílies per abordar temes d’educació integral, conjuntament amb mestres de l’escola. En aquesta idea de crear el Grup hi participà la Dra. Joana Tous, professional del camp de la psiquiatria que, des de fa molts anys, col·labora en el Projecte de l’escola. Ens va orientar en la constitució del Grup i en la dinàmica de les trobades.

Les famílies participants escullen el tema a tractar i els mestres dinamitzadors dissenyen l’encontre preparant el material oportú. Dues persones, membres del Grup, desenvolupen el rol de coordinació entre els pares i mares que formen part del grup i els mestres.

L’essència d’aquesta activitat resta plasmada en aquest lema: Aprendre tots de tots. La participació activa o passiva l’estableix cadascú que acudeix a les trobades, tenint clar que ningú s’ha de veure obligat a expressar-se verbalment. Aquest fet no ha de ser un fre per viure o no l’experiència del Grup.

Any rere any, hi hagut una valoració molt positiva del que genera el Grup de Reflexió i, és motiu suficient per continuar treballant perquè aquesta activitat i la seva dinàmica segueixin aportant aspectes positius per a l’educació dels fills i filles de les famílies de la nostra escola.